1 Aralık 2016 Perşembe

ABDUSSAMED BABAM GİBİYDİ

1979 yılında tanımıştım üstadı.
Kasetten dinlediğim o büyüleyici ses ve o sanatkarane okuyuş birçok kişiyi olduğu gibi beni de farklı alemlere götürüyordu. Her dinleyişimde ayrı bir dünya, ayrı bir hazinenin içine giriyordum. Daha sonra Mısır Kahire Radyosundan dinlemeye başladım. Bazı zamanlar da radyoda kıraat dersi veriyordu. Okuyuşların, “vakf”ların, “medd”lerin esasını anlatıyor ve talim ettiriyordu. Kahire radyosu ve Abdüssamed görmediğim ama çok sevdiğim misafirim olmuştu.
“Elkariuşşeyh Abdulbasıt Abdussamet” ifadesi ne de tatlı geliyordu kulağıma.
Bir akşam yine radyonun başında sevgili misafirimi beklerken sunucu: “merhum elkariuşşeyh Abdulbasıt Abdussamed” deyiverdi. Şaşırmıştım. Sonradan anladım ki Abdulbasıt her ölümü gibi “küllü nefsizn zaikatul mevt” sırrına ulaşmıştı. Sanki babamı kaybetmiştim. Yıl 1988 aylardan Ekim günlerden 30.

Kur’an Mısır’da okundu evet. Onu okuyan çok kurra kari var. Fakat Abdussamed başka benim için. Allah rahmet eylesin.

Arş. Yazar, Şair, Eğitimci 
Meryem ŞAHİN 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder