2 Eylül 2016 Cuma

DÜNYA KADINLAR GÜNÜ'NDE ARAP BAHARI KONUŞULDU -ı


8 Mart Dünya Kadınlar Günü münasebetiyle hemen her yerde kadınların sesi yankılandı. Kiminin sessiz çığlıkları  çınladı kulaklarda kiminin açlığını bastırmaya yetti mi bilinmez söylemler. Kiminin acı ve ıstırabını dindirebildi mi şarkılar şiirler?
Kadınlar Günü kutlandı her şeye rağmen bizim ülkemizde de. Ben de oldukça özenilerek hazırlanmış etkinliklerden birine katılma imkanı buldum. Başakşehir Kültür Merkezi’nde belediye tarafından hazırlanmış program başkan Mevlüt UYSAL Bey’in konuşması ile başladı. Türkiye’den ve Ortadoğu’dan katılan kadınların söylemleriyle devam etti.
Ortadoğu’daki kadının yaşam savaşını ortaya koyması açısından oldukça önemli bir toplantı olduğunu düşünüyorum. Mısır’da kadınların tuvalet ihtiyacının bile çözülemediğini duyunca çok şaşırdım ve üzüldüm. Bazı yerlerde 30 kadına bir tuvalet düştüğünü ve onların bu konuda bile sıkıntılı olduğunu ifade etti Mısır’dan katılan bir konuşmacı.
Kadının seçme ve seçilme hakkının da kısıtlı olduğundan bahsedildi. Özgürlük mücadelesi verirken kadınların aslında insan olma mücadelesi verdiği anlatıldı. Geçen yıl Tahrir Meydanı’nda yapılan kutlamalarda erkekler tarafından yapılan baskı ve sindirme çalışmaları bariz olarak görünüyordu. Kadınların ise güçlükle yakaladıkları ve elden bırakmamak için şiddetle savundukları hak ve özgürlük mücadelesini gösteren görüntüler izledik.
Durum Arap Baharı olarak algılansa ve gösterilse de olayın başka boyutları ve görünmeyen kısımları bulunduğunu düşünüyorum.
İnşallah yazımın devamında bunlara da değineceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder